بطور کلي در فروشگاه‌هاي اينترتي و تجارت الکترونيک منظور از کلمه کد تخفيف، کوپن تخفيف و بن تخفيف کدي است شامل حروف (نام فروشگاه) يا اعداد (درصد تخفيف) است که مشتريان مي‌توانند در سبد خريد يا صفحه پرداخت در يک قسمت مخصوص وارد کنند تا تخفيف در مبلغ نهايي خريد آنها محاسبه و کسر شود.


 


مدت‌ها است که کد تخفيف به عنوان روشي براي جلب رضايت مشتريان سابق براي خريد مجدد آن‌ها و جذب مشتريان جديد به کار مي‌رود. فروشگاه ها براي ارائه کد تخفيف‌ها روش هاي مختلفي مانند ارسال ايميل، پيامک، تبليغات در شبکه‌هاي اجتماعي و يا چاپ بر روي تراکت ها در پيش مي‌گيرند.


ارائه اين کد تخفيف‌ها باعث آشنايي با کسب و کار شده و مشتري را ترغيب به خريد مجدد مي‌کند و همچنين باعث مي‌شود مشتري به کسبوکار وفادارتر بماند.


کد تخفيف، کوپن تخفيف و بن تخفيف چيست؟


آيا ارائه کد تخفيف هدف‌مند است؟


اکثر مردم ديد خوبي به کد تخفيف ها ندارند. بر عکس بعضي از مردم هيچ کد تخفيفي را رد نمي کنند، حتي اگر براي خريد کالايي باشد که نيازي به آن نداشته باشند! هر چند کد تخفيف در ايران مقوله رايجي نيست و معمولاً تخفيف هاي فروشگاه ها، عمومي و غير هوشمندانه است.


قالباً فروشگاه هاي اينترنتي کد تخفيف هارا براي جذب مشتريان جديد ارائه مي‌کنند، تا اين مشتريان را به عنوان مشتريان وفادار جذب کسب‌وکار کنند و به نوعي هدف از ارائه اين کد تخفيف ها ايجاد تجربه خريد و تبديل يک مشتري به خريدار دائمي است.


 


انواع کد تخفيف‌ها از ديد فروشگاه‌ها:


کد تخفيف ارسال رايگان: اين دسته از کد تخفيف‌ها باعث حذف مبلغي که به عنوان هزينه ارسال کالا از مرکز کسب‌وکار تا درب منزل مشتري مي‌شود.


کد تخفيف ثابت در سبد خريد: کد تخفيف ثابت معمولا مبلغي است ثابت و يک مبلغ مشخصي را از هزينه سبد خريد شما کاهش مي‌دهد. (اين روش معمول ترين روش بين کسب‌وکار هايي مانند ديجي کالا، اسنپ و… مي‌باشد.)


کد تخفيف درصدي: کد تخفيفي است که بصورت درصدي مي‌باشد در اين تخفيف ها هرچه مبلغ نهايي سفارش شما بيشتر باشد مبلغ بيشتري از سبد خريد شما کاسته مي‌شود.


 


آيا کد تخفيف ها تاثيري در فروش مي‌گذارد؟


پاسخ اين سوال خيلي ساده است، ارائه هرگونه تخفيف به مشتري قطعا نتيجه مثبتي دربرخواهد داشت، البته اين به ميزان تخفيف‌هاي شما نيز بستگي دارد. در هر صورت ارائه کد تخفيف هم براي فروشندگان و هم مشتريان مزاياي بسياري دارد، آن هم جذب مشتريان جديد و وفادار نمودن مشتريان سابق است.


 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Angela برند های جدید نمونه سئوال کارشناسی ارشد روانشناسی پیام نور باغچه پیچک همیاران علم امـیــــــد خدمات تلگرام آهنگ دلنوشته های من اپلای و مهاجرت تحصیلی همیار اپلای | فروش فایل همیار پروژه